اولین غسالخانه بهداشتی شمال کشور

اولین غسالخانه بهداشتی شمال کشور در بابل با حضور بعضی مسئولین شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

ارسال کننده

سید محمد هاشمی

تاریخ ارسال

1391/07/02
اولین غسالخانه بهداشتی شمال کشور در بابل با حضور بعضی مسئولین شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

مهندس حسینی مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری بابل به عنوان میزبان مراسم ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، سخنانی را ایراد کردند:ایشان در مراسم افتتاحیه اولین غسالخانه بهداشتی شمال کشور در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در خصوص پروژه ی مذکور اظهار داشت: این غسالخانه با هدف رعایت بهداشت در آرامگاه گله محله بابل در دستور کار قرار گرفت و با اعتبار 950 میلیون ریال احداث شده است.

مهندس حسینی همچنین با مثبت ارزیابی کردن عملکرد سازمان آرامستان شهرداری بابل بیان داشت: احداث غسالخانه مجهز به سالن های مجزا برای اموات زن و مرد ، ایجاد فضای آكواریومی در غسالخانه‌ها برای رویت مراحل تغسیل و كفن متوفیان برای صاحبان اموات، احداث اتاق رختکن، احداث اتاق های استراحت برای غسال و غساله ها، احداث سیستم تهویه، احداث قبور با رعایت اصول مهندسی ، احداث اتاق معاینه پزشک، احداث سالن اجتماعات، احداث فضای سبز و... از اقدامات سازمان آرامستان می باشد.

وی در پایان از خیرین، مدیریت و مسئولین شهرداری و شورای اسلامی شهر بابل تشکر نمود. شهردار بابل نیز در مراسم افتتاحیه این غسالخانه در سخنانی اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه، زمینه ‌سازی برای تسریع و تسهیل امور مربوط به تشریفات اموات و متوفیان در آرامستان بوده است. وی افزود: در قانون، ايجاد سردخانه و غسالخانه جزو وظايف شهرداري ها می باشد و با توجه به ضرورت احساس شده در شهر بابل ساخت  غسالخانه با رعایت اصول بهداشتی و مهندسی در دستور کار سازمان آرامستان شهرداری بابل قرار گرفت و بر اساس نقشه ارائه شده نسبت به احداث آن با متراژ 250 متر مربع اقدام گردید. مهندس عسکری در ادامه از راه اندازی سردخانه که مراحل پایانی آن در حال اجرا می باشد خبر داد و افزود: سردخانه موصوف دارای 2 سالن زیر صفر و بالای صفردرجه با کاربرد متفاوت می باشد و در دو طبقه بمساحت 200متر مربع در حال احداث که بخشی از بودجه لازم جهت اجرای این پروژه از اعتبارات سازمان آرامستان و مابقی از طریق خیرین تامین گردیده است. وی همچنین اذعان داشت: برای تسهیل در روند امور اداری مربوط به اموات بخش هایی جهت صدور گواهی معاینه و گواهی فوت پزشک قانونی در محل سردخانه پیش بینی شده است.

شهردار بابل در پایان از مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری بابل تقدیر بعمل آورد.